Čtyřicet tisíc kilometrů musí mít najeto nové ostravské tramvaje, než dostanou od drážního úřadu povolení k provozu. Dopravní podnik otestuje nově pořízené stroje na všech tratích.
V tuto chvíli je jasné, že je problematický průjezd zastávkami Dům energetiky na třídě 28. října a nově zrekonstruovaná zastávka Stodolní.
„U zastávky Dům energetiky jsme podnikli veškeré kroky k tomu, aby byly nedostatky do týdne odstraněny a aby tudy nové tramvaje bez problémů projely. U Stodolní jsme stavbu reklamovali, protože zastávka nevyhovuje normám a nově pořizovaná vozidla nebudou moci tímto úsekem projíždět bez problémů. Nyní jsme problém s nedodržením normy u této zastávky znovu otevřeli,“ komentoval situaci ředitel ostravského dopravního podniku Daniel Morys.
Ostatní úseky ostravských tramvajových tratí bez problémů vyhovují a nové tramvaje po nich mohou jezdit už teď. Dopravní podnik tímto zároveň vyvrací mylné informace o tom, že tramvaje rozměrově neodpovídají ostravským podmínkám.
K definitivnímu předání nových tramvají dojde až po skončení zkušebního provozu. Ten se skládá z dvaceti tisíc kilometrů bez zátěže a dalších dvaceti tisíc se zátěží. Povolení k němu musí udělit drážní úřad. Ten již obdržel kompletní dokumentaci bezpečnostních a zátěžových testů. Udělení povolení by mělo být jen nutnou formalitou.
Autor: Petr Jindra
Přidejte se k nám na facebooku!